Dyniowato się zrobiło

Zwykły wpis

Aktualny sezon na dyniowate zawitał także do nas do domu. Zaczęło się od popularnego leczo z bakłażana, poprzez placki z tartej cukinii według przepisu mojej koleżanki, aż do makaronu z boczkiem i cukinią.

Nie zastanawiałam się wcześniej, czy cukinia jest jakoś szczególnie zdrowa. Niestety, ale wujek Google mnie rozczarował, bo bomba witaminowa z niej żadna. Za to jest bardzo niskokaloryczna: w 100 gramach ma zaledwie 15 kalorii.

Leczo z bakłażana (albo cukinii) każdy zna. Poniżej przepisy na placki i makaron.

PLACKI Z TARTEJ CUKINII

Składniki:

1 cukinia duża/dwie małe

2 jajka

3 łyżki mąki

dowolne zioła

sól, pieprz

Przepis:  Cukinię dokładnie umyć i zetrzeć na grubej tarce, ŁĄCZNIE ze skórą. Dodać resztę składników. Smażyć na rozgrzanym oleju kilka minut z każdej strony. Podawać z ulubionym sosem zrobionym własnoręcznie lub gotowym (ja akurat przyrządzałam placki na szybko, więc wyciągnęłam gotowy sos tysiąca wysp).

MAKARON Z BOCZKIEM I CUKINIĄ

Składniki:

1 cukinia duża/dwie małe

ok. 20 dag boczki

ok. 20 dag pieczarek

2 łyżki masła

sól, pieprz

makaron (najlepszy byłby tagiatelle, ja użyłam razowe penne)

parmezan lub inny tarty ser

Sos: 2 żółtka, śmietana 30%, łyżka masła, sól, pieprz

Przepis:  Boczek pokrojony w kostkę smażymy na patelni, a pokrojone pieczarki – w garnku na odrobinie masła, tak by odparowała cała woda.

Kiedy tłuszcz z boczku się wysmaży, dodajemy startą ze skórą cukinię.

Już teraz możemy zacząć gotować makaron.

Gdy cukinia zmięknie, dodajemy pieczarki, pieprz i sól do smaku.

Łączymy wszystkie składniki sosu.

Makaron odcedzamy i wrzucamy z powrotem do garnka, dodajemy składniki z patelni i sos. Dokładnie mieszamy.

Na talerzu posypujemy makaron serem.

Skomentuj

