lepsza wersja mielonego

Zwykły wpis

Nie lubię jednego z tradycyjnych polskich dań – mielonego, czym wzbudzam zgrozę u mojego taty 😉 Ale co ja poradzę, że zmielone mięsko smakuje mi wyłącznie w postaci spaghetti albo dużo zdrowszych pulpetów.

Pulpety w sosie pomidorowym autorstwa mojej mamy nie mają sobie równych. Ja z kolei ostatnio postanowiłam zrobić wersję z wykorzystaniem świeżutkiego, wiosennego koperku. Miał być sos koperkowy, ale moje roztargnienie sprawiło, że posiekany koper trafił do mięska zamiast do sosu. Nie wiem, nad czym się wtedy tak zamyśliłam, ale wyszło całkiem pysznie 🙂

A więc po kolei:

Składniki

  • 1/2 kg mięsa mielonego, najlepiej wieprzowo-wołowego
  • 1 jajko
  • 2 łyżki tartej bułki
  • kostka rosołowa, może być np. warzywna
  • sól i pieprz
  • szczypta cukru
  • pół szklanki śmietany
  • 2 łyżki mąki
  • 3/4 szklanki mleka
  • pęczek koperku
  • ryż brązowy

Przepis

Mięso wymieszać z jajkiem, bułką tartą i posiekanym koperkiem, doprawić solą i pieprzem.

Uformować niewielkie kulki.

Zagotować w garnku trochę wody z kostką rosołową. Do gotującego wywaru wrzucić pulpety i gotować około 15 minut – w zależności od wielkości kulek.

Po wyjęciu pulpetów, do pozostałej wody dodać mleko, szczyptę pieprzu, soli i cukru, ewentualnie dowolnych ulubionych przypraw – do smaku (ja dodałam ziół prowansalskich). A jeśli nie zagapimy się i zostanie nam trochę koperku, można go jak najbardziej dodać do sosu 🙂

Po zagotowaniu zagęścić mąką rozprowadzoną dokładnie w wodzie. Dodać śmietanę.

Włożyć do sosu pulpety i podgrzać razem na niewielkim ogniu.

Podawać  można z ciemnym ryżem, pamiętając, że należy go gotować znacznie dłużej niż biały. Ja kiedyś o tym zapomniałam i przez długie lata nie jadałam brązowego ryżu, twierdząc, że jest okropny, strasznie twardy i niesmaczny 🙂

Jedna odpowiedź »

  1. Czasem przez przypadek wychodzą nam najlepsze dania! 🙂
    Sama kiedyś coś tak pomyliłam (już nie wiem co…) ale pamiętam, że to był strzał w dziesiątkę 😉

Dodaj komentarz