Kampanie Społeczne

Zwykły wpis

Ostatnio pisałam o mojej małej fascynacji marketingowymi sprawkami. Poza kampaniami marketingowymi, od dawna spoglądam też z zaciekawieniem na kampanie społeczne. Lubię oglądać ostateczny efekt, ale i sama praca przy nich wydaje mi się bardzo ciekawa. Na ubiegłorocznym Polskim Festiwalu Reklamy miałam okazję posłuchać, jak to wygląda od podszewki. Kto wie, może jeszcze kiedyś będzie mi dane poprzyglądać się tworzeniu takich projektów z bliska 🙂

Polecam stronę kampaniespoleczne.pl oraz ich fan page.

Można tam znaleźć wszystkie najciekawsze kampanie społeczne, nie tylko polskie. To prawdziwa kopalnia świetnych pomysłów – wydaje mi się, że często bardziej kreatywnych od kampanii marketingowych. Są szokujące, przewrotne, albo bardzo dowcipne. Wykorzystują wszystkie najlepsze mechanizmy reklamowe i spełniają swoją rolę, bo zwracają uwagę. Kto nie pamięta hasła, „Bo zupa była za słona”. Albo ostatnie „Słowa ranią przez całe życie”.

Moją uwagę ostatnio zwróciła z kolei australijska kampania uświadamiająca niebezpieczeństwo słuchania muzyki na ulicach. Więcej TUTAJ.

Poza tym bardzo lubię kampanie promujące miasta i regiony Polski. One też są bardzo pomysłowe, jak ta, promująca Dolny Śląsk ze swoim hasłem „Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia”.

No i poza wszystkim, najczęściej takie akcje poruszają najważniejsze problemy społeczne. Warto więc przyglądać im się z bliska i docenić genialnych nierzadko twórców 🙂

Skomentuj

