Czytadła

Zwykły wpis

Tak, tak, wiem. Dawno mnie tu nie było. Mam jednak odwiecznie najlepsze wytłumaczenie, „paluszek i główka” itd. Ale idzie ku dobremu, pod koniec następnego tygodnia powinno być po wszystkim. Przynajmniej na jakiś czas.

A tak poza tym, niedługo majówka. Wybieramy się na Bornholm. To taka spokojniutka, duńska wyspa gdzieś po środku Bałtyku. Idealne miejsce żeby odpocząć od pędzącej codzienności. Mam nadzieję na długie spacery, wycieczki rowerowe i plażowanie z książką w ręku – niezależnie od pogody. Zbieram już powoli książkowe pozycje, które ze sobą zabiorę. Może macie jakieś pomysły? Ma być lekko, ale nie głupawo (harlekiny nie wchodzą w grę 🙂 ).

Jeśli, podobnie jak ja, potrzebujecie lekkiej lektury, to może skusicie się na „Człowieka bez psa” Håkana Nessera. Przeczytałam go przez Święta i myślę, że mogę spokojnie polecić. W sumie nic dziwnego – skandynawskie kryminały najczęściej są wciągające, zaskakujące i trzymające w napięciu.

Tu jest jednak trochę inaczej, bo „Człowiek bez psa” to taki dziwny kryminał. Jest wprawdzie przemoc, są zaginieni bohaterowie, morderstwa i takie tam, ale ważniejszy wydaje się wątek obyczajowy i psychologiczny (choć może trochę za mało pogłębiony).

Dla mnie najbardziej interesująca i wzbudzająca duże współczucie jest smutna historia rodziny Hermanssonów, której członkowie z jednej strony działają mi na nerwy, a z drugiej mi ich szkoda. Na pewno nikogo z nich nie polubiłam. To dziwne, bo zwykle znajduję sobie w książkach ulubionego bohatera, choćby nawet miał to być seryjny morderca. Mimo to „Człowiek bez psa” ma u mnie dużego plusa, chyba właśnie za swoją „dziwność”.

Skomentuj

