Przyjacielu, won ze ścieżki!

Zwykły wpis

Pamiętacie jak jakiś czas temu zarzekałam się, że będę poruszać się po Warszawce rowerem? I podtrzymuję postanowienie! Zwłaszcza, że moja aktualna pracka znajduje się w sensownej odległości od domu i wzdłuż dużej części trasy biegnie ścieżka rowerowa. Jeszcze teraz śmiga nią mnóstwo rowerzystów, ale dla mnie to za duży hardcore. Zimno, wietrznie, zwłaszcza z samego rana. Ja poczekam więc do wiosny. Kupię wtedy ślicznego holenderskiego rumaka. Martwi mnie tylko, że ktoś mi go ukradnie. No bo te parkingi rowerowe pod budynkami… Cóż z tego, że przypnę rower jakimś badziewnym zabezpieczeniem, jak ktoś będzie chciał, to i tak sobie go weźmie 😐 Zobaczymy, jak to będzie.

Ale cała ta rowerowa sprawa spowodowała, że zaczęłam obserwować rowerzystów i innych uczestników ruchu. Piesi zdają się w ogóle nie przejmować ścieżkami rowerowymi. Łażą po nich, wpadają, w ogóle się nie rozglądając. Wiem, bo sama raz prawie wlazłam prosto pod koła roweru. Od tego czasu mam oczy wokół głowy. Ale nie ma się co dziwić, bo dla nas w Polsce ścieżki rowerowe to właściwie nowość . Ludzie nie są do tego przyzwyczajeni i pewnie wcale nie robią tego złośliwie – jak ja – ale kompletnie nie zastanawiają się nad tym, że powodują zagrożenie na drodze. Pomyślałam sobie, że można by zrobić jakąś małą kampanię społeczną, żeby uświadomić pieszym, jak dzieciom w przedszkolu, że wchodząc na ścieżkę rowerową, „trzeba rozejrzeć się w prawo, w lewo i jeszcze raz w prawo”… A może odwrotnie 🙂

Może coś podobnego do autobusowej kampanii „Przyjacielu, ustąp miejsca”. Może „Przyjacielu, won ze ścieżki” 🙂

One response »

Skomentuj

