Antek – sto lat! :)

Zwykły wpis

Dawno już powinien pojawić się tu wpis o świetnym polskim aktorze – Antku Pawlickim. Dziś jest ku temu dobra okazja, bo Antoni świętuje urodziny!

Znajomi śmieją się ze mnie, że tak strasznie fascynuje mnie jakiś aktor, a ja mogłabym patrzeć jak gra godzinami 🙂 W filmach, a jeszcze lepiej w teatrze.

Skończył Akademię Teatralną, jest zdolny, przystojny. Gra wyłącznie w dobrych produkcjach (no może z jednym wyjątkiem, ale co tam 😉 Jak dla mnie za mało grywa w teatrze. Widziałam go w trzech sztukach i mam nadzieję, że nieraz jeszcze będę miała okazję. Trochę więcej pojawia się w teatrach telewizji. Występuje też w świetnym serialu wojennym „Czas Honoru”, o którym pisałam tutaj. Jak na swój wiek – 28 lat – zdobył sporo nagród i wyróżnień. Najwięcej i najbardziej prestiżowe, także międzynarodowe, otrzymał za film „Z odzysku” Fabickiego, w którym zagrał będąc jeszcze na trzecim roku studiów. To także jedna z dwóch moich ulubionych produkcji z jego udziałem. Więcej o filmie tutaj. Naprawdę polecam, bo niewiele osób zna ten film, a jest tego wart.

Drugi z filmów, które najbardziej lubię i cenię, to „Jutro idziemy do kina”. Dość mocno przypomina serial „Czas Honoru”, nawet obsada bardzo podobna. Więcej tutaj.

Baaardzo warto zobaczyć też sztukę „Showtime” w Teatrze Praga. Jeśli spektakle zostaną wznowione, to chyba wybiorę się na nią po raz kolejny. I wcale nie dlatego, że Antek występuje tam „w stroju Adama”, ale dlatego, że jest prześmieszna, a jednocześnie dająca do myślenia 🙂

Równie ważne, jak osiągnięcia artystyczne Pawlickiego, jest jego podejście do swojej pracy. Nie gwiazdorzy, nie biega od imprezy do imprezy, nie bywa na salonach, bo, jak sam mówi, nie lubi tego i nie rozumie. Traktuje aktorstwo profesjonalnie, wybiera tylko to, co naprawdę go interesuje, a nie co zapewnia dużą kasę. Miejmy nadzieję, że tak już zostanie i tego, z okazji dzisiejszych urodzin, mu życzę 🙂

 

A to moje ulubione jego zdjęcie:

Skomentuj

