pytaj po co, nie dlaczego

Zwykły wpis

Przyszedł czas, żeby napisać kilka słów o książce, której lekturę rozpoczęłam już dość dawno, „Coaching, czyli restauracja osobowości” Macieja Bennewicza. Polecam ją każdemu, kto chce realnie odmienić swoje życie, podejście do wielu spraw i nieustannie się rozwijać. Ta pozycja to na pewno świetny ku temu początek.

Lektura zaczyna się w nieco skomplikowany sposób, opisane ćwiczenia i metody zdają się być nieco dziwne, trochę chytre i szarlatańskie 😉 A może to tylko mój sceptycyzm się odzywał… W miarę jednak upływu stronic wszystko, jakby samoistnie, zaczyna się rozjaśniać. Tyle że naprawdę trzeba się na tej książce skupić i dużo o myśleć. Przeczytanie to połowa sukcesu, dogłębna analiza treści to dopiero całość. Ja dopiero pod koniec zrozumiałam wiele istotnych kwestii, dopiero pod koniec zaczęłam znajdować świetne cytaty, które sobie zaznaczałam i dopiero pod koniec faktycznie to poczułam. Kilka fragmentów, które mają dla mnie największe znaczenie prezentuję poniżej. I zapraszam do lektury całości.

„My zaś jesteśmy (na razie) w drodze, skoncentrowani na własnym ego, i czyścimy myśli jak zęby, czeszemy słowa jak włosy, przemywamy umysły jak twarze, uczymy się widzieć prawdziwe znaczenia rzeczy, uczymy się lać dobre paliwo do sprawnych samochodów, lecz czasami kierowcy nasi są skacowani, a drogi krzywe i dziurawe, bo takież są nasze myśli, a przez to nasze działania. Uczymy się teraz, TERAZ być w pełni, ciągle zaabsorbowani dniem wczorajszym lub jutrem. Lecz jutro, już jutro, wrzucając pieniążek do czyjejś czapki, dostąpimy oświecenia, otwarcia, zobaczymy przez mgłę, przez mętlik, a może już za chwilę, kiedy popatrzysz na drzewo za oknem, na księżyc na niebie, na sen dziecka albo kota, popatrzysz jak nigdy dotąd, po nowemu, i wtedy to się stanie: mgła minie, mętlik stanie się jasnością.”

„Dlatego osobiście staram się żyć zgodnie ze spójną intencja i przyjmuję każdy, każdy rezultat, gdyż jest on współzależny, jest częścią większej całości, jest częścią systemu, w którym żyję (…). Jeśli lekcja się powtarza – jeśli się powtarza ten sam rodzaj problemów, ta sama choroba, ten sam konflikt – to jest to lekcja nieodrobiona. Jest to wielki dar w postaci informacji od mojej duchowości dla mnie, od mojego pola energii dla mojego pola psychologicznego i duchowego, dar w postaci informacji: co k-o-n-i-e-c-z-n-i-e oraz pilnie powinienem zmienić”

„ – Mamo, dlaczego motyl ma takie czerwone skrzydła?

– Spytaj mnie, po co?

– Dlaczego mam spytać „po co”?

– Jeśli odpowiem ci na pytanie: „dlaczego”, dowiesz się o przeszłości motyla, o tym, co już minęło. Jeśli odpowiem ci na pytanie „po co”, dowiesz się, dokąd motyl zmierza, co jest jego przyszłością.

– Dlaczego nie chcesz mi opowiedzieć o przeszłości motyla.

– Motyl wczoraj był  gąsienicą.

– Dlaczego, mamo?

– Spytaj mnie jak stał się motylem?”

„Mantra wdzięczności uprzytomnia mi, że jeśli jestem w cokolwiek bogaty, w jakikolwiek sposób syty czy spełniony, to zawdzięczam to istnieniu innych ludzi.”

Skomentuj

