gorzkie żale

Zwykły wpis

Mam tu małe zaległości, ale jak jak to bywa – czas to pieniądz – więc ja właśnie ten mój czas przeistaczam w mamonkę 🙂 Idzie jak na razie średnio – ale za to dokonuję inwestycji na przyszłość. Mam nadzieję, że kiedyś się zwróci 🙂

Wczoraj spotkałam się z koleżankami ze studiów. Jak ja strasznie kocham babskie spotkania!! Najbardziej! Chociaż to wczorajsze nie należało do najweselszych, to i tak miło było zobaczyć te mordki 🙂

A przedwczoraj też miałam coś skrobnąć, ale cały wieczór nie mogłam wyjść z osłupienia, które sparaliżowało mi mózg i ręce 🙂 Dostałam baaaardzo niespodziewany prezent od Pana T. Zakupił mi telefon! I to nie byle jaki! Moją wymarzoną  Motorollę Flipout!

Mam aż 4 obudowy, ale wybrałam oczywiście fioletową. Raczej rzadko podniecam się gadżetami, ale tym razem nie mogę wyjść z podziwu! Od razu wykupiłam pakiet internetowy, dzięki czemu nieustannie mam kontakt z bazą – bezpłatnie. Mam coś w stylu gadu-gadu, tyle że na telefon i nawijam sobie z T. 🙂 No i stały dostęp do poczty, fejsbuka itd. No bajka!

No to koniec tłumaczenia, gdzie byłam, jak tu nie byłam. Chciałam jeszcze wspomnieć o dwóch nurtujących (to eufemizm od wkur***) mnie kwestiach. Od poniedziałku zaczęłam jeździć ponownie metrem, a przy okazji ruchomymi schodami. I znów nie mogę znieść bab (czasem chłopów, ale nie wiem, czemu oni robią to rzadziej), które stoją na tych schodach po lewej stronie, kiedy ty chcesz tamtędy przejść. Przy większości schodów jest zwykle jakaś sugestia w formie rysunku, żeby „lewy pas” zostawić wolny dla szybszych uczestników ruchu schodowego. To taka ci jeszcze zwykle wyjedzie z tekstem, że ruchome schody są do jechania. Nawet któregoś dnia wpadłam na fejsbuku (uwielbiam takie spolszczenie;P) na grupę pt. „Nienawidzę ludzi stojących po lewej stronie ruchomych schodów w metrze”  Bez zastanowienia się zapisałam.

A tu człowiek, którego swoją drogą nie lubię, parę słów o ruchomych schodach:

http://www.joemonster.org/filmy/14590/Wojciech_Cejrowski_To_mnie_wkurza_na_ruchomych_schodach

Druga kwestia też dotyczy komunikacji miejskiej i też ma swoją grupę na fejsie (tego skrótu nie znoszę;) Chodzi o „Ustąp miejsca czytającemu”  . Chyba miliard razy już zaryłam nosem w kasownik albo czołem w szybę, kiedy czytałam na stojąco. Jadą takie ciołki, myślą o dupie marynie, to chyba łatwiej na stojąco myśleć niż czytać. Ale nie! Moim zdaniem z tej inicjatywy powinien ktoś zrobić porządną kampanię społeczną. A kto za to zapłaci to nie wiem, może by tak pociągnąć ze środków ze zwiększonego VAT-u na książki? Hę?

To się wyżaliłam. Dziękuję. Do widzenia.

3 responses »

  1. Czytanie to NIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ droga Joanno Polska to wolny kraj chcesz czytać to czytaj na stojąco może kto inny ,ma własnie chęć popatrzeć za okno na siedząco i marzyć o niebieskich migdałach .swoich planach i przy tym nie rozwalić nosa o kasownik ,I gówno do tego każdemu ,jak masz chęć czytać ksiązkę w metrze tramwaju autobusie to to rób ,nawet jak stoi jedna osoba na drugiej ,to twój wybór.Mi jak jadę obładowana siatkami tez nikt miejsca nie ustępuje choć nie mam 3 reki ,żeby trzymać się poręczy .

    • Ależ zgadzam się w 100%. Na prawdę. Idąc tym tropem – nikt nie kazał matce targać po autobusach swojego dzieciaka, więc niech stoi – a jednak ja ustępuję, nikt nie każe jeździć gdzieś wszystkim staruszkom akurat w godzinach szczytu – a jednak ja ustępuję. I wreszcie przykro mi, że jak jedziesz obładowana siatami, to nikt Ci nie ustępuje, masz pecha, bo jednak ja ustępuję. I wiem, że nie mam prawa żądać od ludzi czegokolwiek, ale nie chodzi tu o prawo, a o zwykłą życzliwość. Podejrzewam, że większość ludzi po prostu nie wpadnie na to, żeby ustąpić czytającemu, więc taka kampania mogłaby im coś uświadomić.

  2. „Podejrzewam, że większość ludzi po prostu nie wpadnie na to, żeby ustąpić czytającemu”

    Fakt, widziałam te wklejki w metrze, nawet się nad nimi zadumałam przez chwilę i wiesz co? 🙂 Nigdy bym nie wpadła na pomysł, by ktoś w związku z tym, że akurat jadę z nosem w książce, ustąpił mi miejsca 🙂

Skomentuj

